„Любовта трае три години“ – Фредерик Бегбеде

Книгата на Бегбеде е такава, че доста хора започват да я четат в трудни моменти от живота си. За разлика от мен. Бях уплашена от заглавието, донякъде ме стряскаше и какво ще прочета. Оказа се в един момент, че заглавието и съдържанието започват да си противоречат. Попаднах в един сайт, където една жена беше споделила своите впечатления от книгата и с две ръце подкрепям цитатие, които тя е избрала да публикува.
„…Гледат да посещават само шумни места, за да не се налага да говорят. Празниците са дадени на човек, за да може да прикрива мислите си.“

„Неотдавна навърши тридесет, една никаква възраст, когато си твърде стар, за да бъдеш млад и твърде млад, за да бъдеш стар.“

„Твърде много спомени, твърде много неща за забравяне, мъчно ще изтрие всичко това, ще се наложи да преживее доста нови приятни моменти, за да забрави предишните.“

„Аз съм мъртъв човек. Сутрин се събуждам с неудържимото желание да спя. Обличам се в черно, защото жалея сам себе си. Нося траур за човека, който можех да бъда.“

„Вече не се усмихвам. Нямам сили. Аз съм мъртъв и погребан. Няма да имам деца. Мъртвите не се размножават. Аз съм мъртвец, който се здрависва с разни хора из кафенетата. Аз съм един по-скоро радушен и доста зиморничав мъртвец. Мисля си, че съм най-печалното същество, което някога съм срещал.“

„Комарът трае един ден, розата три дни. Котката трае тринадесет години, любовта три. Това е положението. Най-напред е годината на страстта, после годината на нежността, накрая годината на скуката.“

Рецепта да ти стане по-добре
Трябва често да си повтаряш следните фрази:
1. Щастието не съществува.
2. Любовта е невъзможна.
3. Нищо няма значение.“

„Големият въпрос в живота е болката, която причиняваме. И най-изтънчената философия не оправдава човека, разкъсал любящото го сърце.“

„Довиждане“ ще бъде последната наша лъжа.“
„Мъжът е едно ненаситно животно, което се колебае от какво би могло да се лиши. Ако жените бяха по-хитри, щяха непрекъснато да им отказват и по този начин да ги принуждават да тичат след тях до живот.“

„Да се опитваш да се убиеш, след като си вече мъртъв е същинско губене на време.“

„Страдах, че живея в клетка, а сега страдам, че съм свободен. Излиза, че в това се състои животът на възрастния: да строиш пясъчни замъци, сетне да скачаш с два крака върху тях, а после да започваш всичко отначало, и така нататък, и така нататък, след като знаеш, че океанът при всяко положение ще ги срути?“
„Любовта представлява една великолепна катастрофа: знаеш, че пред теб има стена и въпреки всичко даваш газ. Тичаш право към своята гибел с усмивка на уста. С любопитство очакваш кога ще гръмне всичко. Любовта е единственото предварително програмирано разочарование, единственото нещастие, което всеки може да предвиди и всеки път желае отново.“

„Кое е по-страшно: да правиш любов, без да обичаш или да обичаш, без да правиш любов?“

„Човек трябва да вземе решение: или да живее с един човек, или да го желае. Не може да желае нещо, което има. Това е противоестествено.“

„Но означава ли това, че съм сбъркан? Нима не бихте предпочели да прочетете книга, която още не сте чели, да изгледате театрална пиеса, която не знаете наизуст, да изберете за президент на републиката друг, а не сегашния?“

„Според мен целият проблем на любовта е тъкмо в това: за да бъдеш щастлив, се нуждаеш от сигурност, а за да си влюбен се нуждаеш от несигурност. Щастието почива на доверието, докато любовта изисква съмнение и тревога.“

„..времето заличи чувствата ми, но не тези, които бих искал.“

„Най-тежко ми бе не да напусна Ан, а да се простя с всичко прекрасно в нашата история.“

„Възможно ли е да се влюбиш, без накрая всичко да потъне в кръв, сперма сълзи?“

„След няколко седмици колебание и угризения, стигнах до следното заключение: ако жена ви е на път да ви стане приятелка, време е да предложите на някоя приятелка да стане ваша жена.“

„Най-прекрасните празници са онези, които се случват вътре в нас.“

„Накратко, ако една креватна история може да се превърне в любовна история, обратното е твърде малко вероятно.“

„Хората, които се боят от смъртта са лишени от всякакво любопитство.“

„Проблемът ми е, че решението си ти.“

„Тези думи са неразделни. Ти не се наричаш Алис, а „Алис-обичам-те“.“

„Двойственият живот е луксът на шизофрениците.“

„Страхът от скуката не е нищо друго освен омраза към самия себе си.“

„На времето браковете са устоявали на подобни увлечения. Днес самите бракове са увлечения.“

„Чудно е не това, че нашият живот представлява театрална пиеса, а че в нея участвам толкова малко действащи лица.“

„Нямаме право да бягаме от щастието. Повечето хора не са имали нашия късмет. Когато им е приятно заедно, не се влюбват. Когато са влюбени не си пасват в леглото. Или пък когато са добре в леглото, след това нямат какво да си кажат. Ние си имаме всичко, освен че нямаме нищо, понеже не сме заедно.“
>“От определено ниво на болка нататък човек губи всичката си гордост.“

„Градиш стени, за да се пазиш, а именно тези стени стават твой затвор.“

Всичко трябва да се преустрои. Всичко да се реорганизира в това общество. Днес онези, които имат пари, нямат време, а онези, които имат време, нямат пари. Да се спасиш от работата е толкова трудно, колкото и да се спасиш от безработицата. Безделникът е обществен враг номер едно. Хората биват поробвани чрез парите: те жертват свободата си, за да могат да си плащат данъците.

Когато човек е беден, поне си мисли, че мангизите могат да оправят всичко. Ала когато си богат, не можеш да си кажеш, че всичко ще се уреди с още една спортна кола, чифт обуща за дванадесет бона или ако преспиш с още една манекенка. Когато си богат, нямаш вече никакво оправдание. Затова и всички милиардери са на антидепресанти: те не са в състояние да накарат вече никого да мечтае, дори и себе си.

Вашият коментар

