Какво слушат днешните деца?

Всеизвестен е сайтът ask.fm, в който се развихрят днешните ми връстници, задавайки и отговаряйки на въпроси. Но този сайт далеч не е толкова безобиден, колкото си мислим. Наскоро попаднах на няколко профила, които ме потресоха – 11-12 годишни момиченца се събличат, говорят „мръсотии“ и се опитват да привлекат внимание. И изобщо когато погледна по-малките дечица и поведението им, си задавам доста често въпроса „Какво, по дяволите, се случва?“. Не мога да коментирам родителите им, мога само да разгледам това, което ги заобикаля. Друг фрапиращ случай са 13 годишни девойчета, които слушат чалга без наистина да разбират какво слушат. Всичките тези деца обаче, чиито идоли са поп-фолк певиците, виждат само голотии и вулгарност, и разбира се взимат пример.

Аз обаче ще обърна внимание на това какво по-точно би могъл да възпита поп-фолка в днешните деца. Няма да обръщам внимание на външния вид на певиците, а само на това, което пеят. И то от незапомнени времена насам.

1. Ивана – Сто патрона

Зная аз един ловджия,
тарикат и мераклия
пушката му е голяма,
но следа от дивеч няма.  

Покажи покажи криво целиш ли,
покажи покажи право мериш ли. – Слушала съм тази песен като по-малка и чак преди известно време осъзнах какво всъщност се пее – не става дума нито за дивеч, нито за истински ловец, нито за истинска пушка… 

2. Кати – Пеперуда (аз бих прекръстила тази песен на „Проститутка“)

Аз съм волна пеперуда 
и летя от цвят на цвят…

Ще оставя да ме хванеш 
и със теб ще съгреша.
но помни,че ще остана
с пеперудена душа.  – Е всъщност пеперуда не лети точно от цвят на цвят, ако погледнем как са просперирали повечето певици от чалга жанра – прелитала е от продуцент на продуцент, докато е убедила някой да я спонсорира. 

3. Лияна – Забий ми ножа

Има в тебе нещо вълшебно,
щом ме усети прави хоп,
то ме подведе, 
за да съм с тебе…
Забий го сега..Кое ли е това вълшебно нещо??

Забий ми ножа в удобна поза,
после ще го точим още,
забий ми ножа и още може,
ах, че сладка болка – не, не става дума за нож, става дума отново за нещо друго. Но по-невръстните надали знаят, че в този припев се пее за секс, а не за клане.

3. Лияна – Кус, кус

Не питай, а ме пипай, кус-кус, хапвай бавно.
Не слушкай, а ми пъшкай кус-кус, дай по – бързо.
Не зяпай, хайде лапай, кус-кус, там по бавно
Изяж ме и наяж се, кус-кус, браво бебо!Както малките деца не са наясно с това как са създадени, не са наясно и с така наречената орална любов.

4. Азис – Хоп

Хоп, и влиза малко по малко.
Хоп, движи се бавно и бавно.
Хоп, и вкарай го точно сега.
Ритъма на любовта!  – Азис е може би най-провокиращия певец измежду всички, който провокира не толкова възхищение, а само кючеци и обиди. Ако накрая на припева нямаше „ритъма на любовта“ щеше да е твърде очевидно за какво пее. И не е трудно да се досетиш – в крайна сметка вижте клипа на песента и начина, по който изглежда. Ако не вярвате –  http://www.youtube.com/watch?v=P9sQZLtsfp8

5. Саранди – Искам го грубо

Докосвай ме грубо алелелей
по кожата драскай алелелей
дъха ми забързвай алелелей
алелелейлелейля

Как ме влудяваш с устни изгаряш
с поглед изяждаш още колко ще ме мъчиш?
До две минути без капка съвест 
по мен те искам да те притискам. – За разлика от колегата си Азис, Саранди е доста по-директно вулгарен. Нищо чудно, че двамата ги бъркат. Да вземат да се съберат заедно и да направят дует, много интересно ще се получи.

6. Джордан – Не боли

Не боли, не боли, не боли, 
и да лъжеш не боли, 
малка си и дива си 
поиграй с батко си. 
Покажи, покажи, покажи 
как целуваш сладко ти, 
прекалено вкусна си, 
поиграй с батко си. – Ето го и поредният, който доста често опреличават на Азис. Само че той явно си пада по по-малки 😀

7. Азис – Еротик

Сам в леглото бяло.
Търсих твойто тяло.
До мене е горяло.
Жаден ще те крия.
Вика те сърцето.
Огън си в ръцете.

До кога ще съм сам, че те няма.
Мойта страст приеми
чрез мойте устни.
До кога ще съм в страх,че те няма. 
Сам самичък 
и до край ще остана. – Не че имам нещо против терзанията на Азис, но в почти всяка песен те са едни и същи. 

8. Преслава – Дяволско желание

Целувай устните ми, кожата ми, всичко,
целувай там където знаеш че обичам.
Келувай колкото и както пожелаеш, 
умирам с теб да бъда-другото го знаеш. – И с тази песен Преслава се прочу. Може би защото е ясно какво е „другото“.

И ако децата започнат да разбират какво се пее, какво биха могли да научат според вас? И като видят как изглеждат певиците, как очаквате те да не приличат на крокозъбели?

Вашият коментар

