Чалгата – не е това, което си мислите!

Една от най-често срещаните реакции, когато се чуе горенаписаната дума е „Само ако съм пиян“ или „Аа, не, мерси…“. Задавам си един въпрос – защо на този стил музика се гледа с такова отрицание? Защо хората, които пеят тази музика, са толкова оплювани. По една единствена проста причина – в чалгата има прекалено много примери, за малоумието на човека. И те наистина най-често се слушат в момент на пиянство или на абсолютно затъпяване.

Радка Куршума – Огнеборецо мой – само името подсказва, че в песента ще има думите „огън, пожар, герой“. Със сигурност ще се намесват и качествата на огнеборците, както и „атрибутите“, с които гасят пожара.

„Аз съм чаша свежа кока кола, и върхът на Делта сладолед. Знам сънуваш ме нощем гола и киризиш моя секс портрет. АХ, огнеборецо мой, ти си супербой, във мене пожар угаси, ах мерси, мерси…“

Орк. Никая – Баща ми е кондуктор – отново глуповато измисленото име подсказва за какво трябва да се пее в песента. Но понеже от поп-фолка може да се очаква почти всичко, тук се оказва нещо по различно. Литературно казано, това е сравнителна характеристика на образите на бащата и сина.

„Баща ми е кондуктор, кондуктор съм и аз. Билети дупчи татко, жените дупча аз. Дупчи, дупчи сине, докато си млад, че като остарееш ще ставаш за ташак“

Годжи – Пари нема, действайте – заглавието на тази песен се очертава да стане народна поговорка, огледален образ на икономическата криза, завладяла света. И за да стане още по-голям сеир се препоръчва на всички работодатели да се запишат на уроци по танци…

„Със писмо до войвода, се обърна народа, я кажи мило шефче, начин за разплащане. Ти живот си живееш, туй добре го владееш, пусти дни, пари нема. С дупе ли да плащаме? … Шефа им рече айде де, пари нема действайте, Шики бом бом, шики бом бом, пари нема, действайте“

Валдес – Боксер пич – става дума за модерен, изтупан, образован и начетен човек, който пее за благата на земния живот. Това е един много квалифициран човек, от който надали бихте очаквали някаква селяния. Е да, ама не. И все пак има малко истина в тази песен, защото когато човек фалира, не може да си позволи някои екстри.

„Обичам таз земя голяма, в която псува се на мама, но все ме тегли към чужбина, опала. Обичам курвите, разврата, ACDC и парата… Обичам женските езици, топли и големи цици, но останах без парици, опала… Пич съм, пич съм, боксер…“

Ванеса – Купони – този път заглавието няма почти нищо общо с песента. Представете си една жена (фолк певица), която има много богат мъж (продуцента и), който обаче не и дава много свобода и тя протестира срещу това. И то по какъв да е начин… (и от песента излиза, че продуцентите не задоволяват своите изпълнители)

„Ти държиш ме в къщи, като монахиня, вече ми омръзна, да съм ти робиня. Хич не ми харесва ти да ме третираш, намери си друга, да парализираш. И да ходя по купони, по купони и да връткам дупе по пилони, по пилони, да разкъсвам мъжки панталони, панталони, и да харча твоите милиони, милиони…“

Радо Шишарката – Шопска салата – и тъй като човек не може без да яде, поп-фолк изпълнителите са посветили цяла песен на едно от най-известните български ястия. Чудя се кога ще се появи песен „Шкембе чорба“ или „Кебапчета с картофки“.

„Тарикат голям съм, брат ми, имам купища пари. Чакам лятото горещо, за да ходя на море. Обичам шопската салата, мастика ледена да пия, вълните морски да ме галят, и руси мацки покрай мен“

Нелина – Бял мерцедес – човек трябва да е ограден от лукс, затова и тази песен е посветена на една от най-известните марки коли. Само където се пее точно и определено за бяла кола. Въпроса дали певицата не го е объркала с мръсно бяло трабантче с открадната и залепена емблема е друг.

Бял мерцедес ме преследва в живота, и неизменно след мене върви. Той ми предлага зелена банкнота, не искам оферти, не искам пари. Бял мерцедес ме преследва в живота, чуй мобифона, звъни ли, звъни.

Азис – Напипай го – и тук е отразено мисленето на повечето такива изпълнители. Мисля, че не е нужно да коментирам. Сами ме разбирате.

„Със влажни устни пии ме, със задни части (вметка на автора ;D ;D ;D ;D не се сдържам вече!) бии ме, света аз ще обърна, за да си добре… Напипай го, в ръцете твои нека то да си играе. Напипай го сърцето мое само тебе то желае.“

Радо Шишарката и Попа – Тигре, тигре – отново една песен, в която става дума за пари и… страст може би? Без да сте слушали надали ще успеете да разбере за какво се пее, тъй като мисълта на автора, написал текста, явно е била на няколко места едновременно.

„Ало, шефе, търсят те по мобифона. Ало, кое бе? Абре, брато. Стига стия пирамиди, фараони бре. Дай пари да правим бизнес. Я па тоа… Ооо, тигре, тигре ле, имаш ли пари, имаш ли пари, глупави жени. Ооо, тигре, тигре ле, няаш ли пари, нямаш ли пари, стари бабички. А-а-а-а-а-а-а опала“

Лолуги – Сандокан – да, става дума за туземец. Тази песен е музикален пътепис на туземеца. Само дето се пее едно и също.

„Сандокан, с двата ножа. Сандокан, мале, с двата ножа. „

Радо Шишарката – Радка пиратка – затова който носи това име е най-добре да си го смени, защото най-често се лепва прякор. На хората, наричани като заглавието, им пожелавам късмет. А относно характера на героинята в песента… Никакъв коментар.

„Излезе радка да се насвятка, шише мастика да се напика. И се провикна на микрофона: ОП-СА!!! ОП-СА!!!…. Само да те гепна гащите ще ти цепна. Само да те гепна гащите ще ти цепна. Само да те гепна Радке гащите ще ти цепна. ОП-СА!!! ОП-СА!!!“

орк. Варненци – Тез червени домати – става дума за градинското растение домат, което по незнайни причини в песента е разклатено, и още по-незнайно е от кой.

“ Тез червени домати, кой ги мама разклати? Тез червени домати, кой ги мама разклати? Кой та мама измами, кой та мама излъга? Кой та мама излъга, кой ти го мама наръга? Шът дума да не става, всичко скрито да остава. Шът дума да не става, всичко скрито да остава.“

Сани – Ах, банана – въпросната певица пее за кефа, който изпитва, щом го хване (банана). Равнодушно стигам до извода, че певицата е доста развратна. Хубаво е, че не се притеснява от това.

„Ох, банана, ах, банана, кеф ми става, щом го хвана. Колко е сладък, лъскав и гладък, леко извит е и страховит е! Лапнеш го с чувство става ти густо – по–гот от него няма, но де го. Налапах го аз, изпаднах в екстаз, вкусих и дръпнах, как да го глътна?“

4 thoughts on “Чалгата – не е това, което си мислите!

Вашият коментар

